Sziasztok!
Kezdeném a pékség ismertetőjével:
A termelési lehetőségek a 40. szinttől elérhetőek a számotokra.
Kétféle szakmában, kétféle gyártási területen próbálhatjátok ki magatokat, de egy farmer egyelőre csak egy szakmát választhat ingyenesen.
A választást jól gondoljátok meg, nem tudjátok a döntéseteket a későbbiekben megváltoztatni, és ebben mi sem tudunk segíteni a számotokra!!!
A második szakma megszerzésének költsége 1,99 Euró, amely magába foglalja 300 db alapanyag árát is.
(Amennyiben mégis egyszerre két dolgot szeretne valaki csinálni, akkor a Bankban lehetővé tesszük ezt a számára, egy fizetős ajánlat segítségével. A lehetőség akkor nyílik meg, ha már választottál egy szakmát, majd a másikra is rákattintasz.)
Egyik a pékmesterség, a másik a lekvárfőzés tudománya.
Természetesen mindenről részletes beszámolót olvashattok, de most ismerkedjünk meg az új területtel.
A térképen megtalálható a Mesterségek völgye a város és a szédült szántó között.
Az új területre belépve ez a kép fogad benneteket:
Ugye milyen varázslatos hely?
Ha kigyönyörködtétek magatokat, akkor nézzük mihez is kezdhetünk frissen birtokba vett területünkkel.
Mint láthatjátok, két épületnek van hely. Egyik a pékség, másik a lekvárfőző. Csak rajtatok áll, melyik úton indultok el, miben lesztek igazi mesterek!

Bármelyiket is választjátok, kemény munkában lesz részetek, igazi kihívásokkal szembesültök minden feladat megoldása közben.
Ha sikerült szakmát választani, akkor csak rá kell kattintanotok a nektek tetszőre, és megerősíteni a döntéseteket.


A szakmák kitanulása
A szakmák fortélyainak elsajátítása két helyszínen történik: a Mesterségek völgyében, és a Gazdakörben. Ezeket felváltva kell elvégeznünk, egyiket a másik után. Nincs lehetőségünk arra, hogy valamit kihagyjunk a sorból.
Bármelyik szakmát is választjuk, első lépésben egy Gazdaköri feladatot kell teljesítenünk, amelynek eredményeképpen felépül az általunk kiválasztott üzem a Mesterségek völgyében, és ezt követi majd a szakma gyakorlása.
Miután letettétek a voksotokat egyik vagy másik lehetőség mellett, elkezdődik az igazi munka, hiszen még csak az építkezés kezdődött el, a termelés és a betanulás még várat magára.
Amíg a munkások szorgoskodnak, nekünk egy kezdő Gazdaköri feladattal kell komoly szándékainkat bizonyítani, melynek végeztével birtokba vehetjük új üzemünket.
Ennek a feladatnak a teljesítése után épül fel teljesen az adott gyárunk, és kezdhetünk neki a valódi tanulásnak. Mivel ez a feladatsor (ami egyébiránt 5 szintet foglal magába) mindkét szakmánál eltérő, így a részletes ismertetést is a szakmák leírásában találjátok majd meg.
Amikor belépünk a Pékségbe vagy a Lekvárkészítő műhelybe, hasonló tematikájú látvány fog fogadni bennünket.
1. A noteszünk - itt találhatóak majd a receptek, amiknek elkészítésével szintenként újabb és újabb finomságokat készíthetünk el.
2. A polc - az eddig elkészült összes termékünk ide kerül, és itt dönthetünk a további felhasználásukról.
3. A pontszámláló - itt láthatjuk, hogy az eddig elkészült termékeink mennyi tapasztalati pontot hoztak a konyhára, és mennyi kell még a következő szinthez. Egy szövegbuborékban lesznek a konkrét értékek, ha az ikon fölé visszük az egeret.
Ez nem egyenlő a farmon gyűjtögetett Tapasztalatponttal, nem összkeverendő a kettő!
4. A szintjelző csík - itt grafikus formában is nyomon követhetjük fejlődésünket.
5. A Start gomb - ezzel indíthatjuk a sütést/főzést, illetve állhatunk el szándékunktól.
Receptek
A receptek két olyan alapanyagot fognak kérni tőlünk, amelyek az eddigiekben nem álltak a rendelkezésünkre. Ez a két alapanyag a zselécukor és a só.A zselécukor és a só beszerzési forrása:
- Felreppenő ajándék formájában érkeznek aratáskor.
- A tehetősebbeknek Farmaranyért is megvásárolhatják.
Az a hozzávaló ami nem áll rendelkezésre, piros számmal van jelölve. Amelyik hozzávalót FA-ért meg is vásárolhatjuk azonnal, ott a szám mögött egy kék + jellel van kiegészítve, oda kattintva megvásárolható.
Alul középen a főképernyőn egy számláló lesz majd látható, ott állíthatjuk be az egyszerre elkészítendő mennyiséget, ami maximum 50 tétel lehet, természetesen a jegyzetlapon a hozzávalók mennyisége is eszerint változik majd.Ezután a Sütésre/Főzésre kattintva elindul a folyamat. Ezt egy százalékkijelzős órán is figyelemmel kísérhetjük majd. Ha kilépünk a játékból, a gyártás akkor is megy tovább, mint a malom esetében.
Ha elkészült a kívánt termék, akkor tapasztalati pontokat kapunk, melyeket itt kísérhetünk figyelemmel:
Akkor lépünk szintet az Üzemben, ha megszereztük az összes pontot - a példánál maradva az első szinten ez 1500 pontot jelent.
Ezek után ismét egy Gazdaköri feladat következik, ami megnyitja majd az Üzemi feladatok újabb szintjét, és így tovább.
Mivel új elemek, termékek kerülnek a játékba, ezért a megszokott Pajta is bővítésen esett át:
Baloldalon (pirossal jelöltük) a Termékek menüpont kapott helyet, itt találjátok a kész süteményeket vagy lekvárokat és az úgynevezett köztes termékeket, mint a különféle alapzselék vagy tészta alapok.
Jobboldalon (kékkel jelölve) az Éléskamra ikonja látható. Ha nem eladásra szánjuk a terményeket, illetve ajándékba érkezett valami finomság, akkor ide kerül először:
Első lépésben kiválasztunk egy terméket a polcról. Ekkor bal oldalon megjelenik négy lehetőség, eldönthetjük, mire is szeretnék felhasználni az adott terméket.
Balról jobbra haladva mutatom meg őket.
1. Elküldhetjük ajándékba a barátoknak/szomszédoknak. Ez beleszámít a napi 5 (7) ingyenes lehetőségbe. Egy barátunknak egy nap csak egy terméket tudunk küldeni, értelemszerűen.
2. Bedobhatjuk magába a termelésbe, tapasztalati pontokért cserébe.Ez nem egyenlő a farmon gyűjtögetett Tapasztalatponttal! Ezáltal kevesebbet kell gyakorolnunk a szakmánkat a szint teljesítéséhez. (Kevesebb süteményt/lekvárt kell előállítanunk.) Egy nap maximálisan 5 termék használható fel erre a célra!
3. "Megeheted" őket, ilyenkor valamilyen bónuszt kapunk érte. A bónusz mértéke bal oldalon felül részletesen szerepel. Természetesen minden termék más és más bónuszt nyújt a számunkra.
4. Egyszerűen elküldhetjük a Pajtába értékesítési célzattal. Ekkor a piacon értékesíteni tudjuk a már előállított készterméket.
Ha "megetted" a terméket, amely X % bónuszt nyújt számunkra egy bizonyos időn keresztül, akkor egy új ikon kerül a farmunkra, amely az élő bónuszunkról, és annak fogyásáról ad tájékoztatást.
Mint látható, a kis lekvár-ikon felső része elkezdett besötétedni, ezzel jelzi, hogy múlik az idő. Ha az egész ikon sötét lesz, elfogyott a bónuszunk.
- Az normális, hogy a Bahamarama szigeten is kaptam aratáskor sót/zselécukrot?
Igen. A fejlesztők úgy döntöttek, hogy a mesterségek nagy anyagigényéhez mérten a szigeten is felreppennek ezek a tárgyak.
- A második mesterség kitanulható, ha már befejeztem az elsőt?
Jelenleg a második mesterséget csak megvásárolni lehet a bankon keresztül.
Az, hogy később ez fog-e változni, majd kiderül, de amint láthatjátok nem kell ezen még gondolkodni. Előbb az első szakmában legyetek jó mesterek (amihez persze sok idő és termék kell).
- A kupák javítják az esélyt a só/zselécukor felröppenésére?
Természetesen, mint minden felröppenő tárgynál, itt is javulnak a kupák kihelyezésével az esélyek. Ez érvényes a Bölcs tölgynél kiváltott "Ezermester" képességre is (+10% esély).
- Kitanultam az egyik mesterséget, de a pajtámban mégis van a másik mesterséghez való alapanyag (Só/zselécukor). Miért?
A só és zselécukor mindaddig felreppen aratáskor, amíg ki nem választasz egy mesterséget. Amint belefogsz az egyikbe, a másik alapanyag többé nem reppen fel. Amit a pajtában látsz, az még a mesterség kiválasztása előtt került oda.
- De ha a második mesterséget megvásárolom, akkor azt hogyan fogom elkezdeni, ha nem röppen fel többé a hozzá tartozó alapanyag (só/zselécukor)?
Ilyen esetben a rendszer ismételten fogja dobni a másik alapanyagot is aratáskor.
- Ha valakinek elkészült mindkét üzeme, akkor külön-külön él a napi 5 db-os limit (fejlesztésre/megevésre)?
Igen, külön-külön tudsz felhasználni 5-5 terméket.
- Ha valaki elindítja a második mesterség tanulását, van valami szabály arra, hogy melyik különleges összetevőt kapja ajándékba?
Nincs. Véletlenszerű és bármelyik mesterségedhez kaphatod az összetevőket (akár vegyesen is), nem csak a másodjára választott mesterségedhez.
- Miért nem tudok Túrótortát sütni/Egreslekvárt főzni, mint néhány másik játékos?
Azért, mert ezek a különleges receptek csak a TGC (Top Gamers Club) tagoknak érhetők el. A klub meghívásos alapon működik, jelentkezni nem lehet (aki ezt követeli bárhol a fórumon/Supporton, azzal szemben a szabályzat szerint fogunk szankciókat alkalmazni).
- Alapanyagot (sót/zselécukrot) tudok vásárolni máshol vagy csak a Mesterüzememben a termék előállításkor?
Igen. Hamarosan a gazdaboltban is meg lehet vásárolni a fő alapanyagot a mesterségekhez. Előreláthatólag egy kisebb és egy nagyobb kiszerelés lesz kapható mindkét féle alapanyagból (ez még változhat). Legyetek türelemmel.
- Lesznek más receptek is vagy csak ez a néhány darab marad a későbbiekben is?
A későbbiekben biztosan lesz több recept, de ne szaladjunk ennyire előre. Legyetek türelmesek és fejlődjetek.
- Ha két almalekvárt eszem meg, a bónuszok összeadódnak?
A bónusz TP értéke megmarad, annak rendelkezésre álló ideje hosszabbodik.
- A polcon mennyi termék halmozható fel?
Erről pontos adatunk nincs, de több száz darab elfér termékenként.
- Az ajándékba kapott vagy piacon vásárolt termékkel mit tudok csinálni?
Ugyanazt, amit a saját üzemedben előállított termékkel. Az üzemed szintjétől függetlenül felhasználhatod annak fejlesztésére, megeheted, eladhatod piacon, vagy tovább küldheted ajándékként.
- Miért nem tudom ajándékba elküldeni az előállított termékemet? Szürke az ikon.
Mert már elküldted a napi 5 ingyenes ajándékot. Az előállított termékek csak ingyenes ajándékként küldhetők, abból kerülnek levonásra. FA-ért nem lehet küldeni őket.
- A Kerekkeréken mikor lesz megnyerhető a só és a zselécukor?
A két termék (2011.08.03 kb. 11:45) már megnyerhető keréken.
- Akkor én miért nem látom?
Ha már ma reggel pörgettél, akkor a pörgetésed után (miután "leokéztad" a nyereményedet), a következő pörgetés összetétele már látható. Mivel akkor még nem volt elérhető a két termék a keréken, így ezért nem láthatod. Ha holnap reggel pörgetsz (vagy FA-ért vásárolsz egy plusz pörgetést), akkor már van rá esélyed, hogy megtaláld a keréken a sót vagy a zselécukrot (vagy akár mindkettőt).
Íme:
- Miért kell főzéskor/sütéskor az alapanyagokat Farmaranyért megvennem?
Amikor beállítod mennyit szeretnél főzni/sütni, akkor amelyik alapanyagból nincs elég a pajtádban (vagy a polcon), amellett megjelenik egy kis kék plusz jel. A hiányzó alapanyagokat ilyenkor meg lehet vásárolni Farmaranyért,de ez nem kötelező. Ha nem akarod megvásárolni, akkor csökkentheted az előállítani kívánt darabszámot addig, amíg a kis plusz jel eltűnik. Esetleg beszerezheted a hiányzó anyagot a piacon (ha ott kapható), vagy megtermelheted magadnak a farmon.
Tehát a vásárlás nem kötelező, a rendszer felajánlja ezt opcióként, de a piros X-re kattintva el lehet utasítani.
- Miért nem látom a pajtában a termékeknél az éléskamra fület?
Mert még nem érted el az ehhez szükséges 10. szintet.
- Miért nem tudok pékterméket/lekvárt vásárolni a piacon?
Mert még nem érted el az ehhez szükséges 40. szintet.
- Miért nem látom az SMS rendelési lehetőséget, amikor a második mesterséget szeretném megtanulni?
A Farmerama rengeteg országból elérhető és játszható játék. Viszont ezen országok közül van ahol az SMS árai miatt nem volt lehetőség bekapcsolni a mesterség SMS-el történő rendelésének lehetőségét (pl.: Szlovákia). Azt, hogy melyik országból játszol egy ún. GeoIP alapján határozza meg a szerver és csak akkor adja be az SMS rendelési lehetőséget, ha olyan országból játszol, ahol a feltételek adottak.
Immáron zselécukrot és sót is lehet ajándékba küldeni a barátainknak.
Ez a lehetőség csak a 40. szint elérése után nyílik meg a számunkra.
Két kiszerelés közt lehet választani:
- Az egy darabos zselécukor és só ingyenesen küldhető.
- 50 darabos kiszerelés elajándékozása 10 Farmaranyba kerül.