Üdv, gazdák!
Kezdeném a denevértenyésztéssel:
"If you want blood..." /ha vért akartok../, szól az AC/DC régi slágere, még a 80´-as évekből.
De mi már 2011-et írunk és elérkezett a pillanat: a kis vérszívókat is uralmunk alá hajtottuk.
Persze csak mi keltjük rossz hírüket, hiszen a legtöbb denevér békés rovar vagy gyümölcsevő. Éppen ezért örömmel lesznek segítségünkre, hogy kis farmunkat felvirágoztassuk és még érdekesebbé tegyük. Vigyázzunk is rájuk, hiszen védett állatok.
Az alábbi részletes ismertetőben mindenkinek felfedjük a titkot, hogy miképpen bánjon velük, tehát bőregér tenyésztésre fel!
Nos, ez a cseppet sem könnyű feladat csak a legszorgalmasabb gazdáknak sikerülhet, hiszen csak ők jutottak el a Halloween játék végéig, és kapták meg főnyereményként ezt a lehetőséget!
De a többiek se búslakodjanak, a tenyésztés megszerzése bent marad a játékban, és a következő (Teliholdkor rendszeres) halloween mini-event alkalmával befejezheti amit most elkezdett.
A tenyésztés menete a már megszokott módon zajlik: kitesszük a tenyésztelepeket, és a bal felső sarokban állatot váltva kiválasztjuk a denevért. Majd megetetjük állatkáinkat a szokásos 2 darab szupertáppal (valamint felgyorsítandó a folyamatot: kaphatnak bájitalt is) és kezdődhet az izgatott várakozás.
A tenyésztési idő ugyanaz, és a bájitalok időfelező képessége sem változik. Ezen kívül a Bölcs Tölgyön kiváltott rúna is teszi a dolgát (gyorsabb tenyésztés, illetve plusz tenyészállat bébik), illetve az e célból elfogyasztott lekvár vagy süti is besegíthet.
A tenyésztési idő elteltével learatjuk a bébiket és szépen előre haladva fejlődhetünk tovább.
Minden behelyezett tenyészállat-fajta után (egy tenyésztésbe 4 állat kell), egy darab magasabb szintű (általában egyel nagyobb) állat a jutalom, de a tenyésztés ugorhat is, tehát előfordul, hogy két szintet lép a kis kedvencünk, de többet semmiképpen (kivétel a Baby Boom nap, de arra más szabályok vonatkoznak).
A betett 4 állatot nem kapjuk vissza, azok a tenyésztés során elvesznek számunkra (kivétel azoknál, akik a Tölgyfán kiváltották a megfelelő rúnát, nekik 20% esélyük van visszakapni a 4 alap állatot).
Nagyon fontos: most sem szerencsés az állatokat kombinálni, ha valaki nem egyformákat tesz be, akkor sajnos nincs túl nagy esélye a szerencsés tenyésztésre, hiszen a játék általában a betett legkisebb szintűt veszi alapul és ahhoz viszonyítva adja a bébit. Tehát 3 barna és egy fehér betétele után legvalószínűbb, hogy csak egy barnát kapunk. Kísérletezni lehet persze, csak nem érdemes erre pocsékolni az állatot és a tápot.
Az alábbiakban bemutatjuk az ólakat, fejlesztéseket, illetve felsoroljuk a tulajdonságaikat.
Szükséges szintek:
Alap denevér barlang: (csak a grafika változása miatt mutatjuk be)
I. szintű denevér barlang (sárga):
II. szintű denevér barlang (narancs):
III. szintű denevér barlang (piros):
IV. szintű denevér barlang (rózsaszín):
A Denevér barlang műhelyes fejlesztései, melyek Guanó-t termelnek nekünk, ami természetesen piacképes lesz a kitenyésztett állatokkal együtt.
Szükséges szintek:
Alap Guanógyár (új elem a játékban):
I. szintű Guanógyár (sárga):
II. szintű Guanógyár (narancs):
III. szintű Guanógyár (piros):
IV. szintű Guanógyár (rózsaszín):
Ezen a képen a tenyészállataink nevét és CSP értékét, valamint a tenyésztési sorrendet figyelhetitek meg:
Most csokorba szedjük nektek, hogy melyik barlangot vagy gyárat milyen hozzávalókból tudjátok felépíteni.
A denevérbarlangok:
Alap denevér barlang:
Sárga denevér barlang:
Narancs denevér barlang:
Piros denevér barlang:
Pink denevér barlang:
Alap gyár:
Sárga gyár:
Narancs gyár:
Piros gyár:
Pink gyár:
A következőkben a tehéntenyésztés leírását olvashatjátok:
Üdvözlet Gazdatársak!
Szeretettel köszöntök mindenkit az új fejlesztésünk részletes ismertetőjében. Itt mindent megmutatunk és elmagyarázunk, ami
a tehéntenyésztéssel kapcsolatos. Mivel sok az új játékos, és a régieknek sem fog ártani egy kis ismétlés, az elején újra bemutatjuk a rendszer alapjait is.
Zergetollas kis kalapom a fejembe csapom hát, és kiballagok a mezőre, szemrevételezni szépséges állataimat.
Induljon a munka, hajrá Gazdatársak!
Ahogy ígértem, mindent az elejéről kezdünk, aki már kívülről fújja, csak lapozzon tovább, akinek szükséges az ismétlés az pedig olvasson figyelmesen.
A tehenek (és az egyéb állatok) tenyésztése a tenyésztelep kihelyezésével kezdődik, amit a baloldali földek-menüpontból tudtok megtenni, a szívecskés ikonra kattintva:
A tenyésztelepek kihelyezése ingyenes, 2x3-as területet igényelnek, a számuk nincs korlátozva, törlés esetén bármikor bármennyi újra kitehető.
Tenyésztés közbeni törlés esetén a betett állatokat és a folyamatban lévő tenyésztést elveszítitek!
A telep kinézete:
Működése:
Belekattintva egy belső menüvel találkoztok majd, aminek a segítségével betehetitek a tenyészteni kívánt állatokat és megetethetitek őket. Az etetés minden esetben 2 szupertáppal történik. Ugyanott lesz lehetőség a bájitalok hozzáadására, de erről kicsit később.
A belső menü:
Mint látható, a bal felső sarokban lehet állatfajtát választani, majd a kérdőjelek helyére az alsó képes sorból kell kiválasztani a 4 tenyészállatot egyenként. Ha az állatok bent vannak mind a négyen,és megkapták a szupertápot, akkor elkezdődik a tenyésztési folyamat.
Ez alapból 6 órát vesz igénybe, de több módon is lerövidíthető.
A tenyésztés végén 50 TP és egy eggyel magasabb szintű/színű tenyészállat a jutalmunk. Szerencsés esetben a tenyésztés átugorhat egy szintet és kettővel nagyobb színű állatot kapunk, de ez nem túl gyakori.
A tenyésztésre beadott 4 állatot nem kapjuk vissza!
Most is elmondjuk, hogy csak a négy egyforma állatból garantált a színlépés, ha keveritek az állatokat, akkor az eredmény kétséges, a legkisebb színűhöz viszonyítva a rendszer biztosan megadja a nagyobbat, de ha 3 alap állat mellé egy kétszer nagyobb szintűt tesztek, az sem garantálja, hogy a végeredmény egy még nagyobb szintű állat lesz! Ezt vegyétek figyelembe a tenyésztés során!
A tenyésztésben az alábbi tehenek találhatóak, a sima tehénen túl, ami ugye nem változott és ami a kiindulási alapja az egész munkánknak:
Ez egyúttal a tenyésztési sorrend is.
Ahogyan már megszokhattátok, ezek a kitenyésztett vagy megvásárolt állatok a a Pajtában a Tenyészállatok címke alatt lesznek megtalálhatóak.
Most bemutatjuk nektek az új, színes tehénistállókat, az összes adattal együtt amit tudnotok kell.
Az új, színes tehénistállókat egy már meglévő alap istállóra lehet kitenni!
Alap tehénistálló (grafikai változás történt csak):
Sárga tehénistálló:
Építéshez szükséges anyagok:
Narancs tehénistálló:
Építéshez szükséges anyagok:
Piros tehénistálló:
Építéshez szükséges anyagok:
Rózsaszín tehénistálló:
Építéshez szükséges anyagok:
Alább az új, színes tejtermelő ólakat ismertetjük, minden szükséges adattal együtt.
A színes tehenészeteket minden esetben egy már meglévő alap tehenészetre kell kitenni!
Tehenészet (grafikai változás történt csak):
Építéshez szükséges anyagok:
Sárga tehenészet:
Építéshez szükséges anyagok:
Narancs tehenészet:
Építéshez szükséges anyagok:
Piros tehenészet:
Építéshez szükséges anyagok:
Rózsaszín tehenészet:
Építéshez szükséges anyagok:
A tehéntenhyészet leírása ezennel végetért!
A következő leírás a tyúktenyésztés ismertetője lesz.
A kezdetek.
Minden ugyanúgy történik, mint az eddigiekben: a baloldali föld-kihelyező menüből kitesztek egy (vagy több) tenyésztelepet, és annak belső menüjében (a bal felső sarokban) választhattok állatot. Beadunk négy tyúkot és ezek után, a már megszokott 2 darab szupertáppal megetetjük őket, ezzel elkezdődik a tenyésztés. Ennek az ideje továbbra is 6 óra hossza és 50 TP jár érte a végén.
A beadott 4 tenyészállatot nem kapjuk vissza, csakis a kitenyésztett színes tyúkot.
Mint eddig is, a 4 egyforma beadott jószág után mindenképpen egy nagyobb szintű állat a jutalom, és persze ugorhat is egyet a ranglétra, de nem túl gyakran.
A vegyesen beadott tyúkok továbbra sem jelentenek garanciát a magasabb szintre, hiszen ilyenkor a program általában a legkisebb beadott állathoz igazodik, tehát hiába adtam be 2 fehéret és 2 törpe tyúkot, az eredmény bizony lehet sima barna tyúk is, mert az a fehérnél nagyobb szín (igaz: a törpe tyúknál meg kisebb, de akkor is megvalósult a szintlépés a fehérhez képest). Tehát ilyennel kísérletezni továbbra is szerencsejáték.
A továbbiakban következzenek a számszerű adatok.
Először az új tyúkólak adatait szeretnénk ismertetni veletek.
Ezeket a színes ólakat egy régi, alap ólra kell kihelyezni!
Az új ólak a 21. szinttől elérhetőek!
Alap tyúkól (a grafika változása miatt mutatjuk be nektek):
Sárga (I-es szintű) tyúkól:
Narancs (II-es szintű) tyúkól:
Piros (III-as szintű) tyúkól:
Rózsaszín (IV-es szintű) tyúkól:
Most pedig az új tojástojó területek bemutatója következik.
Ezeket minden esetben, egy alap (régi) tojástojó területre kell kihelyezni! Minden újonnan megszerzett színes tojástojó alá kell egy-egy régi, tehát nem egymásra kell pakolgatni a szinteket.
Az új tojástojók a 21. szinttől elérhetőek!
Alap tojástojó (a grafika megváltozása miatt mutatjuk be nektek):
Sárga (I-es szintű) tojástojó:
Narancs (II-es szintű) tojástojó:
Piros (III-as szintű) tojástojó:
Rózsaszín (IV-es szintű) tojástojó:
Az új tojástojó területek etetési rendszere sem változott, továbbra is 3 tyúk és 1 tyúktáp szükséges hozzá.
Essék pár szó a tenyésztésben résztvevő színes tyúkokról is. Emelkedő sorrendben írjuk le őket, és megmutatjuk azt a TP mennyiséget is, amit az állatok adnak, ha egyéni vagy csoportos kifutóba téve, kimondottan TP szerzésre szeretnétek használni őket.
Tyúk - 1 TP
Barna tyúk - 4 TP
Kendermagos tyúk - 8 TP
Bögyös tyúk - 12 TP
Dísztyúk - 16 TP
Tarka tyúk - 20 TP
Sztártyúk - 24 TP
Hippi tyúk 28 TP
Arany tyúk - 32 TP
Ez egyúttal a tenyésztési sorrend is, ez alapján lehet számolni, hogy milyen tenyészállatokból mi várható.
A tyúktenyészet leírása ezennel végetért.
A következőkben a nyúltenyészet ismertetőjét mutatjuk be nektek.
Az új nyúlketrecek ismertetője.
Alap nyúlketrec:
4. szinttől elérhető
Tulajdonságai:
-------------------------------------
Nyúlketrec 1. szint - sárga:
21. szinttől elérhető.
Tulajdonságai:
------------------------------------
Nyúlketrec 2. szint - narancs:
21. szinttől elérhető.
Tulajdonságai:
-------------------------------------
Nyúlketrec 3. szint - piros:
21. szinttől elérhető.
Tulajdonságai:
-------------------------------------
Nyúlketrec 4. szint - rózsaszín:
21. szinttől elérhető.
Tulajdonságai:
Az itt bemutatott nyúlketrecek mindegyike sima, hagyományos nyulat ad, és természetesen hagyományos nyúltáppal lehet etetni őket (persze a szupertáp is használható ugyanúgy, de különleges eleséget nem igényelnek).
Ami új dolog (de minden ketrecnél jeleztük is itt fentebb) az az, hogy a színes fejlesztések alá kell egy-egy alap ketrec is!
Angórasimogatók bemutatása.
Ezek a fejlesztések továbbra is a Városban, a Műhelyben megépíthetőek.
Alap (hagyományos) angórasimogató:
13. szinttől elérhető.
Tulajdonságai:
------------------------------------
Angórasimogató 1. szint - sárga:
21. szinttől elérhető.
Tulajdonságai:
------------------------------------
Angórasimogató 2. szint - narancs:
21. szinttől elérhető.
Tulajdonságai:
-------------------------------------
Angórasimogató 3. szint - piros:
21. szinttől elérhető.
Tulajdonságai:
------------------------------------
Angórasimogató 4. szint - rózsaszín:
21. szinttől elérhető.
Tulajdonságai:
Ezek a fejlesztések is hagyományos tápot és etetésenként 2 nyulat igényelnek! Természetesen a szupertáp itt is használható.
Figyelem: a színes angórasimogatókat a régi, alap angórasimogatóra kell kihelyezni!
Egyéb tenyésztési tudnivalók.
A tenyésztésben résztvevő nyúlfélék, értéksorrendben:
Sima fehér nyúl (1 TP)
Barna bak (4 TP)
Puha nyuszi (8 TP)
Hamis tapsifüles (12 TP)
Gyáva nyúl (16 TP)
Hótapsifüles (20 TP)
Varázsnyúl (24 TP)
Repülős nyuszi (28 TP)
Húsvéti nyúl (32 TP)
Zárójelben az egyéni és csoportos kifutóban való elhelyezéskor értük járó TP érték van feltüntetve. Az érési idő nyulak esetében nem változott, maradt a 9 óra. (Csoportos kifutó, benne 3 Gyáva nyúl -
9 óra leteltével 48 TP -t kapunk.)
A tenyésztés során biztosra vehető színsorrend:
(Az alapfelállás szerint, beadunk 4 egyforma színű állatot, és ez esetben egy darab következő szintű állat a végeredmény, de szerencsés esetben egyet ugorhat a ranglétra és egy sokkal értékesebb állathoz is juthatunk)
4 fehér nyúl = 1 Barna bak
4 Barna bak = 1 Puha nyuszi
4 Puha nyuszi = 1 Hamis tapsifüles
4 Hamis tapsifüles = 1 Gyáva nyúl
4 Gyáva nyúl = 1 Hótapsifüles
4 Hótapsifüles = 1 Varázsnyúl
4 Varázsnyúl = 1 Repülős nyuszi
4 Repülős nyuszi = 1 Húsvéti nyúl
Ezek az adatok csak és kizárólag a 4 egyforma beadott állatra vonatkoznak!
A színek keveredése szerencsejáték, hiszen pl. 3 fehér és 1 barna kombinálása bizony adhat 1 barnát is, egyáltalán nem garantált a színemelkedés! Mindenki csak saját felelősségre kísérletezzen!
A tenyésztés 2 szupertápot igényel, és 4 alkalommal 1-1 bájitallal felezhető az érési idő.
A bájital továbbra is ajándékként küldhető, illetve a Gazdaboltban 1000 CSP ellenében megvásárolható.
A birkákhoz hasonlóan, a 4 tenyésztésre beadott állat a végén eltűnik, ez természetes dolog, a játék szabályaihoz tartozik.
A nyúltenyésztés ismertetője ezennel végetért.
A következőkben a birkatenyésztés ismertetőjét olvashatjátok:
A kezdetek.
Minden farmer korlátlan mennyiségű tenyésztő állomást kap ingyen és bérmentve, ahol elkezdheti az állatok tenyésztését, nemesítését.
Ez azonban csak a 21. szinttől elérhető!
Ez az állomás így néz ki:
Most következzen a Műhely menü, és az új ólak bemutatása.
Ezentúl a Városban a Műhelyben ez a kép fogad majd benneteket:
Elhelyezésük: csak és kizárólagosan egy alap birkanyíró állomásra tudjátok rárakni őket. Ha további fejlesztéseket szereztek, akkor ahhoz egy másik birkanyíró állomásra is szükségetek lesz, hogy azt is ki tudjátok helyezni.
Az etetéshez minden fejlesztés esetén 1 tápra, és 2 db juhra van szükség!
A hagyományos juhról van szó - amit nevezhetünk fehérnek is.
A késztermék nem más, mint a már jól ismert Birka gyapjú.
A mai naptól (2011.04.04) egyes értékek megváltoztak, ezeket pirossal jelöltük!
Birkanyíró állomás 1. szint (sárga):
33. szinttől elérhető.
Birkanyíró állomás 2. szint (narancs):
33. szinttől elérhető.
Birkanyíró állomás 3. szint (piros):
33. szinttől elérhető.
Birkanyíró állomás 4. szint (rózsaszín):
33. szinttől elérhető.
Megépíthető még a műhelyben az Egyéni kifutó (1x1-es terület) és a Csoportos Kifutó (2x2-es terület), amelyeket majd a baloldali menüben találtok a Virág ikon alatt (TP és CSP jelű alsó sor).
Erre a 10. szinttől van lehetőségetek.
Ennek megfelelően a farmra, szántóra, kergébe egyformán kihelyezhetőek. Ezekbe 1 vagy 3 színes barika tehető - vegyesen is akár. Tápot, vizet nem igényel.
A barikák színétől, ritkaságától függően adnak Tp-t a beérésekor.
Sorrendben a következő értékekben: 1-5-10-15-20-25-30-35-40 Tp -t
Ha vegyesen rakjátok be őket, akkor is ki tudjátok számolni, mennyi tapasztalatponttal lesztek gazdagabbak aratáskor. Az érési idő minden esetben 9 óra.
Törléskor az egyéni és a csoportos kifutó a menübe kerül, a benne lévő bárányok pedig vissza a pajtába, a tenyészállatokhoz.
A tenyészállatok sorrendje:
Négy egyforma tenyészállat használatakor, a kimenet a tenyészállat szintje, +1 a garantált kimenet, de +2 is lehet szerencsés esetben.
4 fehérből tehát lehet Barna birka, jobb esetben Fekete bárány.
Ha keverve tesszük be a tenyészállatokat, a minimum ami ki fog jönni, a legkevésbé értékes birka szintje, +1.
Azaz bármilyen színes barikat is összeteszünk, de lesz köztük egy fehér, akkor a végeredmény bizony barna is lehet.
Ha szerencsések vagyunk, akkor a végeredmény a legértékesebb tenyészállat szintje, +1 lesz. Azaz 1 fehér, 1 barna, 1 fekete, 1 csupaszból lehetséges, hogy Göndör bárány fog születni. De az is benne van, hogy barna vagy fekete vagy csupasz lesz a végeredmény, de összességében nem feltétlenül éri meg keverve betenni a birkákat tenyésztésre, érdemesebb biztosra menni.
Frissítve: 2011.10.27 16:56
Hírek
Szervusztok gazdatársaim!
Az oldalt újra megnyitom, de kell egy kis idő amíg a frissítéseket elvégzem.
Üdv,
Zsombor